YRITYKSEN JA ASIAKKAAN EHDOT

Yrityksen ja asiakkaan ehdot

Pyydämme sinua lukemaan huolellisesti työ- ja sopimusehdot ennen kaupantekoa ja sopimuksen vahvistamista.
 

Tilauksen tekeminen ja Sopimus:

Tilauksen tekemisen jälkeen asiakkaalle lähetetään sähköpostitse sopimus, jossa määritellään kaikki yrityksen ja asiakkaan kanssa olevat työehdot ja yksityiskohdat.Sopimus ja tilaus astuvat voimaan vasta, kun asiakas on lukenut sopimuksen kokonaisuudessaan ja lähettänyt meille sähköpostilla vahvistuksen ja hyväksynnän kaikista sopimuksessa määritellyistä ehdoista.

Muuttajan vastuut: Tavaroiden pakkaus

  • Pakkaaminen kannattaa aloittaa ajoissa, jo useita viikkoja ennen muuttopäivää
  • Pakkaaminen muuttoa varten kannattaa aloittaa niistä tavaroista, joita ei päivittäin käytä
  • Irroita hankalimmat esineet hyvissä ajoin
  • Irroita valaisimet, jotka eivät ole välttämättömiä
  • Merkitse laatikoihin niiden sisältö ja mihin ne kannetaan. *(Se tekee laatikkojen purkamisesta paljon helpompaa)
  • Älä pakkaa muuttolaatikoita aivan täyteen ja kirjoja vain puolilleen, täytä loppuosa kevyemmällä tavaralla
  • Suojaatavarat, jotka voivat likaantua tai rikkoutua (Tavaroiden suojaamiseen voi käyttää esim. kuplamuovia, aaltopahvia tai muita peitteitä)
  • Särkyvät tavarat ja astiat kannattaa suojata kuplamuovilla tai sanomalehdillä ennen kuin ne asettaa muuttolaatikkoon
  • Ison taulutelevision pakkaaminen muuttoa varten voi olla haastavaa. Parasta olisi tietenkin jos olisi säilyttänyt television alkuperäispaketin

*Asiakas vastaa muuton kohteen asianmukaisesta pakkaamisesta, jos siitä ei ole sovittu erikseen. Pakkaus on erikseen tilattava palvelu. ScanFin Logistics ei vastaa muuton kohteelle aiheutuneista vahingoista, jotka johtuvat asiakkaan pakkaamisesta. Jos siirrettäviä tavaroita ei ole pakattu asianmukaisesti, eivät vauriot kuulu korvauksen piiriin. Pakkaaminen on aina asiakkaan vastuulla ellei toisin ole sovittu.

*Mitä paremmin tavarat on pakattu, sitä nopeammin auto lastataan ja muutto tapahtuu nopeammin ja tavaran hajoamisen riski on paljon pienempi.

*Vaikka tavaraa olisi huonosti pakattu, me ammattilaisina ja vastuullisena yrityksenä teemme kaikkemme varmistaaksemme, että tavarat toimitetaan turvallisesti ja ehjänä. Meille on erittäin tärkeää työn laatu ja luotettavuus ja sen myötä maineemme ja asiakkaan luottamus meihin.

Huom: Tiekuljetusvakuutuksen korvaus on max 20€/kg. Tästä johtuen muuttajalla tulee olla voimassa laaja kotivaakutus, joka kattaa myös muuton aikana sattuneet vahingot. Erityisen arvokkaat esineet (yli 2000 €) on vakuutettava erikseen ennen muuttoa.

Ylimääräiset kulut ja odotusajat: Asiakas vastaa mahdollisista ylimääräisistä kuluista, kuten odotusajoista, jotka johtuvat asiakkaan viivästyksistä tai puutteellisista valmisteluista. Näihin kuuluvat esimerkiksi purkamattomat kalusteet tai esteellinen pääsy kohteeseen.

Erityiset olosuhteet: Asiakkaan tulee ilmoittaa muuttofirmalle etukäteen, jos muuttopäivänä on odotettavissa mahdollisia ruuhkia, kuten: muiden asukkaiden muuttoja samaan aikaan, erityisen vilkasta liikennettä uudessa kohteessa tai tilanteita, joissa useat muuttofirmat toimivat samanaikaisesti. Tämä tieto auttaa suunnittelemaan muuton tehokkaasti ja voi vaikuttaa hintaan.

-Mikäli asiakkaalla on muutoksia tilaukseen, pyydämme ilmoittamaan niistä välittömästi meille odottamattomien tilanteiden välttämiseksi.

Muuttofirman vastuut:

  • Muuttofirma ilmoittaa 30 minuuttia ennen saapumista
  • Muuttofirma saapuu sovittuun aikaan ja paikkaan
  • Muuttofirman velvollisuus on suorittaa toimeksianto ammattimaisesti ja asiaankuuluvalla huolellisuudella
  • Kuljettajan on varmistettava, että kaikki autossa olevat tavarat on taitettu siististi ja turvallisesti ja että ne on myös kiinnitetty oikein kuormaliinoilla
  • Tavaroiden kuljetuksen tulee tapahtua turvallisesti ja liikennesääntöjä noudattaen
  • Muuttofirma on vastuussa tavaroiden katoamisesta, vähentymisestä tai vahingoittumisesta sen kuljetettavaksi ottamisen ja luovuttamisen välisenä aikana tiekuljetussopimuslain määräysten mukaisesti
  • Muuttofirmalla on tiekuljetussopimuslain mukainen vakuutus kuljetettavaa tavaraa koskevan vastuun varalta (tiekuljetusvakuutus)
  • Muuttofirman palveluiden hinnoitteluperusteet ovat kuluttajan nähtävillä yrityksen kotisivuilla tai kuluttaja voi pyytää ne yritykseltä. Hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron
  • Muuttofirman korvausvelvollisuus kuljetettavaksi otetun tavaran katoamisesta, vähentymisestä tai vahingoittumisesta rajoittuu kotimuutossa tiekuljetussopimuslain mukaiseen korvaukseen
  • Muuttofirma on velvollinen ilmoittamaan tilauksen peruuttamisesta vähintään viikkoa etukäteen

*Jos asiakkaalla on valituksia tai vaatimuksia muuttajien työhön ja palveluihin liittyen, pyydämme ehdottomasti ilmoittamaan siitä meille.

Hinnoittelu ja maksuehdot:

Tuntiveloitus alkaa kun muuttomiehet saapuu lähtöosoitteeseen ja päättyy, kun muutto on suoritettu määränpäässä. Laskutus pyöristetään seuraavaan viiteentoista minuuttiin.

Urakkaveloitus sisältää kaikki kustannukset, työt sekä tietty tuntimäärä.

Lisäksi, kun tarjoamme sinulle kiinteän hinnan, sillä on tietty tuntimäärä. Koska odottamattomia tilanteita voi syntyä, kuten: Hissi on rikki, talon muiden asukkaiden muutto samaan aikaan ja vastaavasti monien muiden muuttoyritysten oleskelu, asiakas ei ehtinyt pakata tavaroita tai tavaraa oli pakattu osittain, kun tavaran määrä ylittää asiakkaan alun perin ilmoittaman määrän.

Kaikki nämä tilanteet vievät paljon aikaa, eikä yritys voi olla vastuussa esimerkiksi rikkinäisestä hissistä tai useista talon muiden asukkaiden muutosta samaan aikaan. 

Voit aina tarkistaa meiltä, mitä kiinteään hintaan sisältyy, mutta yleensä määrittelemme kaikki työn yksityiskohdat sopimuksessa.

Kilometrikorvaus: Pitkän matkan muuttoihin voidaan lisätä kilometrikorvaus. (Helsinki, Vantaa, Espoo, Tuusula, Kerava, Järvenpää) ilman lisämaksua toimivat alueet.

Ennakkomaksu: Tietyissä tilanteissa, kuten maksuhäiriömerkintä tai pitkän matkan muuttojen yhteydessä, asiakkaalta voidaan pyytää ennakkomaksu, joka on joko 50 % kokonaissummasta tai koko summa.

Maksutavat: Maksu suoritetaan heti muuton jälkeen. Hinnat sisältävät alv 25,5%

  1. Korttimaksu
  2. MobilePay
  3. Käteinen
  4. Lasku (7pv + 2,50€ per lasku)

Mikäli Asiakas haluaa maksaa muuton laskulla, tulee tästä ilmoittaa etukäteen. Laskulla maksettaessa tarkastamme Asiakkaan luottotiedot.

Jos luottotietojen tarkistuksessa ilmenee luottohäiriöitä, on asiakkaan maksettava tilattu palvelu ennakkomaksulla, käteisellä tai korttimaksulla muuttopalvelun yhteydessä.

Yritysasiakkaiden laskutus sopimuksen mukaan.

*Maksamattoman laskun lähetämme Intrum:ille perittäväksi.

Peruutus ja reklamaatiot:

 Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilattu palvelu viisi (5) vuorokautta ennen sovittua ajankohtaa. Mikäli peruutus tapahtuu tämän jälkeen, veloitetaan asiakkaalta 150€ peruutusmaksu.

Muuton siirto toiseen ajankohtaan on maksutonta, uusi aika sovitaan varaustilanteen mukaan. 

Mahdolliset reklamaatiot tulee tehdä viiden (5) päivän kuluessa muutosta. Ellei näin ole menetelty, ScanFin Logistics on vastuusta vapaa. 

Reklamaatio ja ilmoitus vaatimuksista tulee antaa kirjallisena tai muuten todistettavasti. Kuvat vahingoittuneista tuotteista tulee toimittaa sähköisesti info@scanfin.fi osoitteeseen reklamoinnin yhteydessä. Ilman tilaajan selkeitä todisteita vaurioista, reklamointi katsotaan aiheettomaksi.

Reklamaatiossa on yksilöitävä tapahtunut sekä esitettävä hyvitys- tai korvausvaatimus. 

Olemme aina avoimia vuoropuhelulle ja keskustelulle ongelmastasi ja sen ratkaisusta.

Vakuutukset:

Yrityksellämme on voimassa: vastuuvakuutus, tiekuljetusvakuutus, tavarankuljetusvakuutus sekä tavaraliikennelupa.

Force Majeure: Emme ole korvaus -tai kompensaatiovelvollinen, mikäli muutto viivästyy ylivoimaisen esteen takia. Ylivoimaisia esteitä ovat esimerkiksi edeltävän muuton venyminen ennalta-arvaamattomasti ja yrityksestä riippumattomista syistä tai ajoneuvon äkillinen rikkoutuminen.

ScanFin Logistics: Olemme yritys, joka on valmis kompromisseihin ja avoin asiakkailleen ja ongelmanratkaisuun. Pyrimme olemaan asiakkaillemme mahdollisimman rehellisiä ja meille on erittäin tärkeää, että asiakkaamme voivat luottaa meihin nyt ja tulevaisuudessa. 

Siksi teemme kaikkemme varmistaaksemme, että työmme on kaikilta osin mahdollisimman hyvää. Yrityksemme ottaa työnsä erittäin vastuullisesti ja vakavasti ja tämä on avain yrityksemme menestykseen ja kehitykseen. 

Teemme muuton mahdollisimman tehokkaasti ja luotettavasti. Kaikissa vaiheissa tilauksen alusta, muuton loppuun ja työ päättymisen jälkeen olemme aina yhdeydessä asiakkaan kanssa ja valmiina auttamaan kaikissa palveluun liittyvissä asioissa. 

Jos jokin jää sinulle epäselväksi, voit aina ottaa meihin yhteyttä, niin autamme mielellämme ratkaisemaan ongelmasi. 

ScanFin Logistics Oy

Soittopyyntö

Jätä soittopyyntö, olemme teihin yhteydessä 2 tunnin sisällä!
Saat apua täältä 😇
Scroll to Top